mohammad reza khk

mohammad reza khk

بدیل یک  چادر ساده  به  یک چادر دانشجویی

تبدیل یک  چادر ساده  به  یک چادر دانشجویی با انعطاف بیشتر کاری نسبتاً آسان است. هر بانوی ایرانی که اندکی تجربه خیاطی داشته باشد، قادر است این تبدیل را انجام دهد. چادر ساده ایرانی، به دلیل قرار گرفتن دست‌ها در زیر آن، استفاده روزانه آن را کمی دشوار می‌کند. از طرفی، چادرهای با آستین دانشجویی راحت‌تر هستند و برای استفاده روزانه مناسب‌ترند.

دنباله آموزش گام‌به‌گام تبدیل چادر ساده به چادر دانشجویی را دنبال کنید:

مرحله اول:

ابتدا چادر را به صورت سه گوش بزنید، به طوری که یک ترکی بر روی ترکی قرار گیرد.

بسیاری از بانوان تمایل دارند دکمه‌ای بر روی جلوی چادرشان قرار دهند. برای این کار، 3 سانتی‌متر از لبه جلوی چادر را بطیل کنید و چرخانید.

مرحله دوم:

دوباره چادر را تا کنید. در این مرحله، چادر به شکل سه گوش و چهار لایه خواهد بود.

اگر تمایل دارید پشت چادرتان گشاده‌تر باشد، می‌توانید آن را در این مرحله به طریقی بازتر ببافید.

مرحله سوم:

در این مرحله، یک طرف از پارچه که دوخته‌اید را بسته و طرف دیگر باز بگذارید. از جانبی که پارچه بسته شده است، قسمت مربوط به دست را در ابعاد کامل اندازه گیری کنید و به این مقدار 5 تا 10 سانتی‌متر اضافه کنید.

اضافه کردن 10 سانت‌متر اینجانبه است که در زمان حرکت و بلند کردن آستین، دست کشیده نشود. اندازه مورد نظر را با استفاده از خط کش بر روی لایه بسته شده چادر علامت بزنید.

مرحله چهارم:

چادر دانشجویی نسبت به چادرهای دیگر کمی تنگتر است. برای تنظیم این تنگی، از طرف پایین قسمت لایه بسته به سمت لایه باز، اندازه گیری کنید و به اندازه 30 تا 50 سانتی‌متر معیاری بزنید و علامت بزنید.

مرحله پنجم:

دو نقطه علامت گذاری شده در مرحله چهارم و پنجم را با یک خط صاف به یکدیگر وصل کنید. حواستان باشد که خط را به شکل هلالی، با حداقل موج برش بکشید.

مرحله ششم:

 

بعد از برش، قسمت پایین به شکل لایه‌های متعددی تقسیم می‌شود. از انتهای پایین به شیوه‌ای هلالی ببرشید تا لایه‌ها صاف شوند.

مرحله هفتم:

 

قسمتی که در مرحله پنجم برش زده‌اید، بخش بالای آن را به اندازه‌ای که مچ دستانتان را آزاد نگاه دارد، بدوزید و بقیه بخش‌ها را دوزید.

** نکته: طول معقول برای دست حدود 18 تا 20 سانتی‌متر است. بخش 18 سانتی را اندازه‌گیری کنید و در انتهای این اندازه یک برش 3 گوشه ایجاد کنید.

مرحله هشتم:

 

لایه چهارگوش چادر را باز کرده و زیر دو طرف مربوط به دست‌ها را بدوزید.

مرحله نهم:

 

قسمت دور مچ دست را با دوخت پاک و زیبا تزئین کنید. می‌توانید الگوی مربوطه را بازویی یا ریشه‌بندی بدوزید. بعد از دوخت، می‌توانید دور مچ دست چادر را با استفاده از تورهای نازک یا نوار تزئین کنید. این کار را بر اساس سلیقه شخصی‌تان انجام دهید. (مانند گیپور، تور یا نوار)

در این مقاله با روند دوخت چادر دانشجویی و الگوی آن آشنا شدید. همچنین آموختید که چگونه با استفاده از چادر ساده می‌توانید به راحتی آن را به یک چادر دانشجویی تبدیل کنید.

 

منابع :

ویکی پیدیا

mohammad reza khk
mohammad reza khk

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋